Jak zachować na co dzień pozytywne nastawienie?
Co zrobić, żeby praca była bardziej przyjemna i częściej patrzyć na świat przez „różowe okulary”?
Do tego potrzebna jest zdrowa równowaga miedzy pracą a życiem prywatnym, czyli tzw. odpowiedni „Work Life Balance”.
Na całym świecie to pojęcie robi w ostatnim czasie wielką karierę, ponieważ coraz częściej widać negatywne skutki przewagi życia zawodowego nad prywatnym.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że o pozytywne nastawienie trzeba dbać prawie tak samo jak o kondycje fizyczną. Tutaj też potrzebny jest trening i mobilizacja, zwłaszcza w ciemnych i deszczowych dniach, czy porach roku.
Bądźmy wobec siebie szczerzy:
często sami sobie „fundujemy” brak odpowiedniego balansu miedzy pracą a życiem prywatnym.
Po prostu nie umiemy tego wyraźnie oddzielić i jakby czujemy się zobowiązani do ciągłej dyspozycji.
Można to chyba nazwać nadmiernym poczuciem obowiązku, które często jest być może wykorzystywane przez naszych pracowników lub współpracowników.
Trzy sposoby jak sobie z taką sytuacją poradzić:
Odepnij „mobilną smycz” – naprawdę nie musisz ciągle być pod telefonem, a nie każdy telefon jest „gardłowy”.
Restetuj umysł po wyjściu z pracy: chodź piechotą i daj sobie czas na „zamkniecie” dnia pracy za nim wrócisz do domu.
„Higiena” emocjonalna: nie obwiniaj się o wszystko, nie wyolbrzymiaj wad i nie ignoruj swoich zalet.
No i zawsze warto zadać sobie proste pytanie (nie takie oczywiste dla wszystkich:)
– czy naprawdę warto nadmiernie poświęcać się pracy?
Życzę Ci dużo właściwej „równowagi”!