Nowy Webinar!
15 grudnia 2020
Przepis na dobrego szefa
17 grudnia 2020

Załóż „różowe okulary”

Jak zachować na co dzień pozytywne nastawienie?

Co zrobić, żeby praca była bardziej przyjemna i częściej patrzyć na świat przez „różowe okulary”?

Do tego potrzebna jest zdrowa równowaga miedzy pracą a życiem prywatnym, czyli tzw. odpowiedni „Work Life Balance”.

Na całym świecie to pojęcie robi w ostatnim czasie wielką karierę, ponieważ coraz częściej widać negatywne skutki przewagi życia zawodowego nad prywatnym.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że o pozytywne nastawienie trzeba dbać prawie tak samo jak o kondycje fizyczną. Tutaj też potrzebny jest trening i mobilizacja, zwłaszcza w ciemnych i deszczowych dniach, czy porach roku.

Bądźmy wobec siebie szczerzy:

często sami sobie „fundujemy” brak odpowiedniego balansu miedzy pracą a życiem prywatnym.

Po prostu nie umiemy tego wyraźnie oddzielić i jakby czujemy się zobowiązani do ciągłej dyspozycji.

Można to chyba nazwać nadmiernym poczuciem obowiązku, które często jest być może wykorzystywane przez naszych pracowników lub współpracowników.

Trzy sposoby jak sobie z taką sytuacją poradzić:

Odepnij „mobilną smycz” – naprawdę nie musisz ciągle być pod telefonem, a nie każdy telefon jest „gardłowy”.

Restetuj umysł po wyjściu z pracy: chodź piechotą i daj sobie czas na „zamkniecie” dnia pracy za nim wrócisz do domu.

„Higiena” emocjonalna: nie obwiniaj się o wszystko, nie wyolbrzymiaj wad i nie ignoruj swoich zalet.

No i zawsze warto zadać sobie proste pytanie (nie takie oczywiste dla wszystkich:)

czy naprawdę warto nadmiernie poświęcać się pracy?

Życzę Ci dużo właściwej „równowagi”!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *