Jak złapać dobry kontakt z młodszym od siebie pracownikiem?
To się naprawdę opłaca!
Kilka pożytecznych informacji dla wszystkich szefów i kierowników aptek.
Jaki według młodego pokolenia powinien być dobry szef?
Najlepiej definiuje go określenie „łagodny asystent rozwoju” z wyraźnym akcentem na słowo rozwój – ponieważ młode pokolenie tak właśnie postrzega swoją karierę zawodową.
W ich przypadku właśnie rozwój zawodowy jest ważniejszy niż awans czy wspinanie się na kolejne szczeble kariery zawodowej.
A więc idealny przełożony według młodego pokolenia to ktoś, kto przede wszystkim inspiruje i rozwija, ktoś kto jest jakby takim przewodnikiem który pokazuje różne możliwości.
To jest także ktoś, kto ich zrozumie, z kim będą mogli znaleźć wspólny język, kimś kto będzie umiał ich docenić – oczywiście gdy sobie na to zasłużą.
Warto wyraźnie zaznaczyć, że autorytet przełożonego nie jest w ich przypadku związany z pełnioną funkcją, czyli na przykład kierownik apteki nie będzie dla nich automatycznie autorytetem.
Na bycie autorytetem w ich oczach trzeba sobie zasłużyć!
To chyba jest odwrotnie jak w przypadku starszych pokoleń, dla których hierarchia jest ważna, dla młodszego pokolenia jest odwrotnie.
Takie oczekiwania wobec przełożonego są zgodne z tym, co moim zdaniem jest w młodych pracownikach bardzo cenne.
Oni oczekują tego, żeby ktoś chciał i umiał wykorzystać ich potencjał.
Moim zdaniem to świetnie, jeżeli młody człowiek prezentuje taką postawę!
Młode pokolenie, gdy chce i ma do tego możliwości potrafi być bardzo kreatywne, bo w wielu przypadkach to osoby ambitne, które nie lubią gotowych rozwiązań.
Dla tego warto umieć wyjść na przeciw ich oczekiwaniom – to się po prostu opłaca!