W wielu branżach z powodu pandemii zmalała ilość klientów na rynku. Co się z nimi stało? Często po prostu „zamrozili” oni swoją działalność czekając na lepsze czasy.
Kiedy to nastąpi i rynek zacznie się odbudowywać, będzie się tworzył jakby „od nowa”. To świetna okazja aby wpłynąć na powstający na nim nowy „układ sił” z korzyścią dla siebie.
Warto przygotować się na ten moment, to szansa na której można skorzystać w przyszłości!
W wielu branżach istnieje tzw. „sezon ogórkowy” kiedy rynek zamiera, jak np. okres wakacyjny w branży szkoleniowej.
Czy to jest moment na rozluźnienie i odpoczynek? Wręcz przeciwnie – jest to czas przygotowania się do nadchodzącego sezonu i tak właśnie potraktuj okres pandemii!
Podam Ci kilka wskazówek jak to zrobić:
Najważniejsze: nie daj się zapomnieć i przypominaj o sobie swoim klientom!
Pomimo zastoju wysyłaj klientom propozycje współpracy, oferty, zapytania itp. Rób tak dla tego, żeby być tą pierwszą osobą do której klient zadzwoni gdy rynek ruszy.
Rozsyłaj te informacje także do potencjalnych klientów – niech wiedzą i pamiętają, że jesteś do ich dyspozycji kiedy pojawi się taka okazja.
Przygotuj oferty „szyte na miarę” czyli napisane konkretnie do potrzeb indywidualnego klienta. To bywa pracochłonne, ale teraz masz na to czas. W ten sposób wyróżnisz się i będziesz zapamiętany.
Zacznij wzmacniać lub budować swoją Markę osobistą w Social Mediach branżowych i nie tylko.
To właśnie teraz jest świetny moment żeby tam zaistnieć ponieważ jest to czasochłonne.
Zacznij pracować nad „nowym produktem”, czyli czymś nowym co mógłbyś zaoferować klientom w swojej branży. Popatrz na oferty Twojej konkurencji – może znajdziesz coś co warto naśladować lub rozwinąć.
I najważniejsze: nie daj się ponieść fali negatywnych emocji, bo brak klientów może być także szansą na nowych klientów w przyszłości!
Powodzenia!
Zapraszam Cię na moje Webinary i szkolenia!
Zadzwoń lub wyślij mi maila – chętnie odpowiem na Twoje pytania.