Szkolenia dla Aptek


Wybierz tematy, które najbardziej Cie interesują


UWAGA! Wszystkie szkolenia dostępne także w wersji ON LINE - zadzwoń i dowiedz się więcej!


Sprawdź opinie o moich szkoleniach:
Tematy szkoleń dla Aptek:

Obrona Ceny

Często słyszymy uwagi pacjentów: - To za drogo, w innych Aptekach jest taniej…
Najczęściej nie jest to prawda - ale co z tego, jeżeli Pacjent i tak uważa, że w Twojej Aptece jest drogo? A jeżeli moje ceny są naprawdę wyższe, to jak przekonać pacjenta żeby je zaakceptował i był zadowolony z zakupów w mojej Aptece?
Dowiedz się:

• Jak bronić swoich cen,
• Jakie są prawdziwe przyczyny narzekania na cenę,
• Jak przekonać pacjenta do zmiany opinii o cenach w Twojej Aptece.

DZIĘKI SZKOLENIU

Wzmocnisz opinię przystępnej cenowo Apteki i stanie się ona bardziej konkurencyjna na tle innych.

Trudny Pacjent.

Kiedy „trudny pacjent” wyprowadza Cię z równowagi, ponoszą Cię nerwy i czujesz, że Twoja cierpliwość się kończy, pamiętaj że: - najwierniejsi pacjenci to Ci, którzy zostali dobrze obsłużeni w trudnych sytuacjach, a najtrudniejsza sytuacja w Aptece to taka w której nie ma kogo obsługiwać.
Dowiedz się:

• Jak właściwie reagować w trudnych sytuacjach,
• Jak zachować spokój i opanowanie pomimo presji negatywnych emocji,
• Jak pozyskać sympatię pacjenta zamiast jego wrogiego nastawienia,
• Jak właściwie rozpoznać przyczynę sporu i skutecznie go załagodzić.

DZIĘKI SZKOLENIU

Nauczysz się kontrolować trudne sytuacje z pacjentami oraz będziesz skutecznie łagodził spory i ich unikał.

Skuteczna odmowa.

Pacjenci bywają bardzo roszczeniowi i trudno skutecznie bronić się przed presją z ich strony nie narażając się na niepotrzebne nerwy. Zdarza się, że nie potrafimy odmówić prośbom i naleganiom pacjenta lub innych osób. Dlaczego czasem trudno jest powiedzieć „NIE”?
Dowiedz się:

• Jak skutecznie i bezkonfliktowo odmawiać,
• Dlaczego miewamy kłopoty z odmową,
• Poznaj techniki obrony przed uporczywym naleganiem,
• Jak oprzeć się presji zachowując spokój.

DZIĘKI SZKOLENIU

Będziesz skuteczniej radził sobie z odmową żądań lub wygórowanych próśb pacjentów, nie ulegał presji i kontrolował sytuację.

Podstawy komunikacji

Teoretycznie każdy potrafi się komunikować. Teoretycznie. Praktycznie, komunikacja to coś więcej niż zwykła wymiana zdań. Zadowolony z obsługi Pacjent jest najlepszą polisą ubezpieczeniową dla Twojej Apteki. Często nieświadomie popełniamy komunikacyjne błędy, które zmniejszają popularność naszej Apteki.
Dowiedz się:

• Jak kontrolować rozmowę, czyli sztuka prowadzenia rozmówcy za pomocą pytań otwartych i zamkniętych,
• Aktywne słuchanie – kiedy Pacjent czuje, że jest w centrum uwagi?,
• Mowa ciała – Twoja wiarogodność nie zależy tylko od tego co mówisz, ale także od tego jak wyglądasz i się zachowujesz.

DZIĘKI SZKOLENIU

Wzmocnisz kontakt z pacjentami i zyskasz ich większe zaufanie co zbuduje silniejsze relacje pacjenta z Twoją Apteką.

Apteka widziana oczami pacjenta

Twoja ocena Apteki jest ważna ale ocena pacjenta jest najważniejsza!
Zastanawiałeś się czy pacjenci widzą Twoją Aptekę tak samo jak Ty i personel?
W codziennej rutynie często tracimy trzeźwą ocenę i umykają nam podstawy. Warto wprowadzać i utrwalać dobre nawyki oraz eliminować niewłaściwe.
Dowiedz się:

• Na co szczególnie zwracają uwagę pacjenci,
• Co tak naprawdę spostrzega pacjent,
• Jakie są mocne strony Twoje Apteki,
• Co warto zmienić w Twojej Aptece i czego unikać.

DZIĘKI SZKOLENIU

Udanie wzmocnisz dobrą opinię pacjentów o Twojej Aptece, zwiększysz jej popularność i korzystnie wyróżnisz na tle innych.

Merchandising

To, czy daną Aptekę będą chętniej odwiedzać pacjenci uzależnione jest nie tylko od lokalizacji czy jej zewnętrznego wyglądu, ale także od odpowiedniego, rzucającego się w oczy zaprezentowania jej asortymentu. Tym właśnie zajmuje się Merchandising. Może on z jednej strony pozytywnie wyróżnić daną Aptekę, z drugiej zaś strony nieumiejętne jego wykorzystanie może doprowadzić do pogorszenia się jej wizerunku. Indywidualny, ciekawy i zaplanowany sposób przedstawiania asortymentu ma ogromny wpływ na zwiększenie zainteresowania Apteką przez pacjenta, a co za tym idzie poprawienia jej sprzedaży.
Dowiedz się:

• Jak dobierać preparaty do ekspozycji i gdzie je umiejscowić,
• Poznasz podstawowe zasady Merchandisingu,
• Dowiesz się jak planować i dbać o ekspozycję,
• Analiza przykładów ułatwi Ci przyswojenie wiedzy,
• Dowiesz się jakie są częste błędy w ekspozycji i zaczniesz ich unikać,
• Pomogę Ci w zaprojektowaniu profesjonalnej ekspozycji.

DZIĘKI SZKOLENIU

Wzrośnie zainteresowanie asortymentem Twojej Apteki a dobrze zaprezentowana oferta lepiej zaspokoi potrzeby i oczekiwania pacjentów.

Analiza potrzeb pacjenta

Po co tak naprawdę pacjent przychodzi do Apteki?
Jak spełnić jego wymagania kiedy głównie domyślasz się czego potrzebuje?
Bez rzetelnego poznania potrzeb pacjentów trudno je w pełni zrealizować i zdobywać ich lojalność oraz zaufanie. Obsługa „w ciemno” często zaskakuje.
Dowiedz się:

• Jak właściwie rozpoznać potrzeby pacjenta,
• Co to są potrzeby świadome i nie świadome,
• Co jest podstawą udanej obsługi,
• Jak uzyskać większe zadowolenie pacjenta?

DZIĘKI SZKOLENIU

Zdobędziesz większe uznanie pacjentów i skuteczniej wypracujesz opinię Apteki która lepiej niż inne spełnia ich oczekiwania.

Skuteczna rekomendacja

„Ten jest za drogi, a ten za tani, ten chyba słabo działa...” - pacjentowi często trudno samemu zadecydować lub... po prostu sam nie wie zbyt dobrze czego chce!
Jak zarekomendować pacjentowi rozwiązanie aby był przekonany, że otrzymał dokładnie to czego potrzebował?
Dowiedz się:

• Z czego wynikają prawdziwe korzyści leków,
• Jak wykorzystywać różne techniki poleceń,
• Jak ułatwić pacjentowi podjęcie satysfakcjonującej decyzji.

DZIĘKI SZKOLENIU

Wielu wymagających i niezdecydowanych pacjentów poczuje, że Twoja apteka potrafi sprostać i lepiej od innych zaspokoić ich oczekiwania przez co zdobędziesz ich lojalność i uznanie.

Wygląd apteki i obsługa pacjenta

Zapamiętujemy głównie to co widzimy.
Podświadomie idziemy tam gdzie nam się najbardziej podoba, a unikamy miejsc które uznajemy za brzydsze.
Jak poprawić wygląd swojej Apteki aby pacjenci chętniej do niej wracali?
Co sprawia, że pacjenci czują się lepiej obsłużeni?
Dowiedz się:

• Co jest najważniejsze w ocenie wizualnej Apteki,
• Jakie są nowoczesne standardy obsługi pacjenta,
• Co najbardziej wpływa się na jej właściwy wizerunek,
• Co mu szkodzi i powoduje negatywne postrzeganie Apteki przez pacjenta.

DZIĘKI SZKOLENIU

Łatwiej przyciągniesz nowych pacjentów, a wśród stałych wzmocnisz profesjonalny wizerunek swojej Apteki.
OIA referencje 1
OIA wykład 09 2020

Sprawdź pozostałe tematy szkoleń:

Szukasz inspirujących i ciekawych szkoleń?
- dobrze trafiłeś!
Zadzwoń, wyślij mail lub wypełnij formularz!


Kontakt